"نگار - negaar "

"تجربیات تلخ و شیرین شما از ازدواج موقت"
مشخصات بلاگ
"نگار - negaar "

ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

با مدد از پیامبر نور و رحمت(صلی الله علیه و آله و سلم)
به اطلاع کلیه خوانندگان گرامی می رساند ،
" این وبلاگ به هیچ عنوان بنگاه همسریابی نیست "
و با این هدف ایجاد شده تا « تجربیات تلخ و شیرین شما عزیزان از ازدواج موقت » را منعکس نماید .
تا حقیقت و فلسفه ازدواج موقت بیشتر آشکار گردد و زندگیها به جدایی نکشد و از عقد موقت نیز سوء تعبیر نشود .
همچنین خوانندگان جنبه های مثبت این سنت حسنه و هم مشکلات و دردسرهایش را ببینند .
التماس دعا

آخرین نظرات
  • ۱۴ خرداد ۹۶، ۲۱:۳۲ - kerman man
    تسلیت
  • ۱۳ خرداد ۹۶، ۲۲:۰۸ - ehsaan2 ehsaan2
    ممنون
  • ۱۳ خرداد ۹۶، ۲۲:۰۶ - kerman man
    عالی
نویسندگان
پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴ ب.ظ

حرف اول

« تجربیات تلخ و شیرین شما عزیزان از ازدواج موقت »

بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان پاکش

در خلاصه الاخبار از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)نقل شده که یک روز به یارانش فرمود:

«‌برادرم جبرئیل ، از پروردگارم برایم هدیه‌ای آورد که خداوند به هیچ یک از پیامبران پیش از من هدیه نکرده بود و آن متعه ( ازدواج موقت) است.»

لئالی ج 3 ص 243

 سخن اول

ازدواج موقت یک اقدام و راه کارشرعی است برای کسانی که هیچ راهی برای رفع نیاز جنسی و روحی خود از حلال ندارند یا از شرایط و موقعیت لازم برای ازدواج دائم برخوردار نبوده و ممکن است به گناه و حرام بیافتند .

     این ازدواج هیچگونه منع قانونی ندارد ، اما بخشی از مردم جامعه ما آن را نمی پذیرند و وسیله ای برای هوسرانی می دانند و اعتقاد دارند ازدواج موقت تهدیدی برای جامعه و خانواده می باشد . حتی برخی پا را از این فراتر گذاشته و احادیث و منابع اسلامی مرتبط با این مسأله را مورد هجمه انتقادات خود قرار می دهند .

     اما در مقابل عده ای آن را مناسب ترین راه برای کنترل نیاز جنسی و امنیت اخلاقی جامعه می دانند و معتقدند اگر ازدواج موقت که یک امر شرعی است در جامعه نباشد ، افراد برای نیل به تمایلات جنسی خود به راه های نامشروع و پر خطر متوسل خواهند شد که نتیجه آن چیزی جز انحطاط اخلاقی جامعه و هنجار شکنی نخواهد بود .

 تذکرات بسیار مهم قبل از ازدواج موقت

ازدواج موقت آخرین راه است

توصیه ای به دوستان و به خصوص افراد مجرد که امیدواریم مفید واقع شود

 

بهترین و اصلی ترین راه برای درمان غریزه جنسی در انسان سنت مقدس ازدواج دائم است . ما نمی دانیم چرا شرایط ازدواج را ندارید! ولی اگر مشکل مالی یا شغلی است ، این را بدانید کم نبوده اند افرادی که قبل از این که کار و سرمایه داشته باشند ازدواج کرده اند . با تلاش و مسئولیت پذیری شغلی هم پیدا کرده و موفق هستند . و چه خوب است خانواده ها تا سر و سامان گرفتن زوج های جوان از آنها حمایت کنند .

اما در مورد ازدواج موقت که آخرین راه است و آن را برای هرکسی توصیه نمی کنیم چرا که در ازدواج موقت هم خطراتی هست که به چند نمونه از این خطرات اشاره می کنیم :

 

1- ازدواج موقت در بسیاری موارد باعث تشدید غیر قابل کنترل نیاز جنسی می گردد . زیرا کنترل قوای جنسی بعد از تجربه رابطه جنسی بسیار سخت می شود و کنترل جنسی قبل از تجربه روابط جنسی به مراتب راحت تر می باشد . پس بهتر است با ازدواج دائم کنترل شود .

2- از نظر روانشناختی ازدواج دائم و خویشتن داری همه جانبه در شرایط حاضر ، از ازدواج موقت کم حاشیه تر است . چه بسا در صورت عدم امکان ازدواج دائم ، خویشتن داری همه جانبه از ازدواج موقت برای انسان راحت تر و کم آسیب تر باشد .

3- ازدواج موقت گرچه صد در صد شرعی می باشد ، ولی اگر چارچوب نداشته باشد ممکن است اشتهای انسان را به روابط جنسی زیاد و حتی غیر قابل کنترل سازد و تبدیل به نوعی عادت شود . حتی عواقب ناگواری مانند ابتلا به انواع بیماریهای جنسی داشته باشد .

4- با توجه به شرایط فعلی جامعه فاش شدن این ارتباط می تواند در زندگی آینده ایجاد مشکلات فراوان ایجاد کند و باعث آبروریزی و اختلافات خانوادگی شود . بهتر است تا زمانی که مقدمات ازدواج فراهم شود انسان سعی کند این غریزه را با دوری از کارها و عوامل تحریک کننده کنترل کند .

خواهران و برادران گرامی

خویشتنداری ، تلاش و فعالیت شبانه روزی ، ازدواج آسان و پرهیز از تشریفات و تجملات عروسی ، نپرداختن به امور تحریک کننده شما را از ازدواج موقت بی نیاز می کند . اگر هیچ راهی نبود ، ازدواج موقت آخرین راه است به شرطی که جنبه و ظرفیت آن را هم داشته باشید .

 هدف این وبلاگ

     لازم می دانم به کلیه برادران و خواهران عزیزم اعلام کنم این وبلاگ با این هدف ایجاد شده تا « تجربیات تلخ و شیرین شما عزیزان از ازدواج موقت » را منعکس نماید .

     قطعاً تجربیات و سرگذشت های زیادی در این رابطه وجود دارد . عده ای که با درک صحیح از ازدواج موقت به هدف و نتیجه مطلوب رسیده اند و از آن به نیکی یاد می کنند . و معتقدند به وسیله ازدواج موقت توانستند بر آتش شهوت و نیاز جنسی خود غلبه کنند و به آرامش روحی و جسمی برسند .

     سرگذشت هایی هم هست که به خاطر عدم شناخت درست از "فلسفه ازدواج موقت"، زیاده روی ، توقعات بی جا و شکستن حریم طرفین ، نتیجه ای جز آبرو ریزی و صدمه به کیان خانواده نداشته است .

     اسلام به عنوان یک مکتب ناب و دینی کامل همیشه مخالف افراط و تفریط است . اسلام جوابگوی مسائل و نیازهای جامعه درتمامی زمانها و مکانها است . اگر راهکاری ارائه کرده حتماً دلیل و حکمتی در آن نهفته است . اگر عیب و مشکلی هست در اسلام نیست بلکه آن در نحوه عملکرد ماست.

خاطره

حال از کلیه شما خواهران و برادران عزیز تقاضا دارم تجربیات تلخ و شیرین خود را برایمان بفرستید تا حقیقت و فلسفه ازدواج موقت بیشتر آشکار گردد و زندگیها به جدایی نکشد و از عقد موقت نیز سوء تعبیر نشود .

موارد قابل توجه

 " این وبلاگ به هیچ عنوان بنگاه همسریابی نیست "

1- انتشار تجربیات ارسالی شما را در این وبلاگ به منزله تایید صحت و کذب آن نیست . فقط نقل قول از سوی شما می باشد . تا خوانندگان جنبه های مثبت و هم مشکلات و دردسرهایش را ببینند .

2- اگر کسی با غرض ورزی و به قصد سوء استفاده بخواهد به دروغ تجربه کذبی را منعکس نموده و عمر و وقت خوانندگان را تلف نماید و حتی باعث صدمه به آنها شود در پیشگاه خداوند متعال مسئول است .

3- ما در این وبلاگ تجربیاتی را که با عقل و منطق سازگار می باشد و باعث فساد و گناه نشود منتشر می کنیم . و در صورت نیاز آن را خلاصه و اصلاح خواهیم نمود . فقط خاطراتی که مربوط به عقد موقت باشد و شئونات اسلامی در آن رعایت شده باشد نمایش می دهیم .

4- لطفا از آوردن نام اشخاص ، اماکن ، آدرس و شماره تماس خوداری گردد . در صورت مشاهده آن را حذف می کنیم.

5- از پرداختن به جزئیات و طولانی کردن سرگذشت خود خودداری کنید . اصل و کلیت ماجرا را ارسال کنید . نوشته های طولانی خلاصه و اصلاح خواهند شد .

امیدوارم این اقدام حقیر مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرد . التماس دعا

(در این پست از مطالب سایت  umfarwah.ir نیز استفاده شده است .)

سرگذشت های تلخ و شیرین خودتان از ازدواج موقت را برای ما ارسال کنید


ما صحت وکذب خاطرات را تایید نمی کنیم و فقط نقل قول میکنیم،

ان شاء الله مفید واقع گردد.



فهرست سرگذشتها و تجربیات

 

نظرات (۷)

" تجربیات تلخ و شیرین شما از ازدواج موقت "

 

سرگذشت های تلخ و شیرین خودتان از ازدواج موقت را برای ما ارسال کنید

negaar.blog.ir

سلام
حرکت حرکتِ خوبیه. اما یک سری چیزا رو که نوشتید به نظر نمی رسه صحیح باشه... مثلا (آخرین راه بودن ازدواج موقت) و ...
نمی دونم شما خانمید یا آقا. و دانشجویید یا طلبه. ولی دید خودتونو راجع به ازدواج موقت منتقل نکنید. بگذارید حرف دین به گوش ها برسه...
موفق باشید...



از نظر اسلام راه های صحیح مقابله با نیاز جنسی عبارتند از :


تهذیب نفس و خویشتن داری ، ازدواج دائم و اگر اینها مقدور نبود و احتمال گناه و حرام وجود داشت دارویی به نام ازدواج موقت چاره ساز خواهد بود .


به این خاطر است که ازدواج موقت آخرین راه صحیح و شرعی است .


به اعتقاد من نظر نویسنده هم همین بوده است . 



۲۷ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۸ پیام غدیر ...

سلام

تشکر از مطالب خوبتون

منم با:

تهذیب نفس و خویشتن داری ، ازدواج دائم و اگر اینها مقدور نبود و احتمال گناه و حرام وجود داشت دارویی به نام ازدواج موقت چاره ساز خواهد بود .

موافقم ولی اقایونی که همسر دارند و همسرشون از هیچ محبت و ... کم نمیذارن و باز دنبال ازدواج موقت هستن را نمیفهمم


ممنون بابت اطلاع رسانیتون.


۲۶ اسفند ۹۵ ، ۰۶:۰۸ علیرضا رحیمی

با این مطلب که تجربه ازدواج موقت میتونه خویشتن داری رو بسیار سخت کنه موافقم چون قبلا هم به این موضوع فکر می کردم و به این نتیجه رسیدم که عواقبی هست مگر اینکه این فرهنگ جا بیفته و جوان بتونه نیاز خودش رو از راه حلال راحت برطرف کنه...

پس بهتر هست حداقل مدت ازدواج موقت کم نباشه...

ولی بنظر میرسه که ازدواج موقت بیشتر به درد متاهلانی که همسرشان پیششون نیست بخوره تا مجردها... و متاهل ها ای رو میفهمن... و من نمی دونم جوان بعد از تجربه ازدواج موقت چطور خودش رو میخواد کنترل کنه در حالی که ماه اول و ما ه های اول تمام توجه طرفین به نیاز هاشون هست و همه کار خودشون رو ول میکنن میرن ماه عسل!

محل تامل هست...
۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۱۶ ....جلیس العقل ....

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی